Our press releases for you to use.

Der Messtandort Augsburg erweitert sein Portfolio und bietet ab sofort ein breites Spektrum an digitalen Lösungen – die Messe Augsburg verbindet das Physische mit dem Digitalen.


Das vergangene Jahr hat die Messelandschaft weltweit komplett verändert. Da physische Events zum Teil gänzlich untersagt waren, mussten neue, digitale Lösungen gefunden werden. So hat auch die Messe Augsburg bereits im letzten Jahr ihre internationale Kongressmesse OFF-GRID Expo + Conference virtuell durchgeführt – ein erfolgreicher Meilenstein für die digitale Transformation am Standort.


Zusammen mit ihrem regionalen Partner, der Firma GO-Event! – Eventagentur & Livekommunikation GmbH, hat die Messe Augsburg nun ein Green Screen Studio direkt auf dem Augsburger Messegelände eingerichtet. Rein virtuelle wie hybride Veranstaltungsformate können dort unter Einhaltung neuester Hygiene-Konzepte abgehalten werden. „Mit digitalen Formaten schaffen wir es als Messeveranstalter in der aktuellen Situation die Not zur Tugend zu machen. Die neuen digitalen Formate stellen für die gesamte Messe- und Veranstaltungsbranche eine große Chance dar – hybride Veranstaltungsformate werden in Zukunft nicht wegzudenken sein. Unsere Kunden und auch wir als Veranstalter profitieren selbst dann, wenn wir wieder physische Messen ausrichten können“, so Lorenz A. Rau, Geschäftsführer Messe Augsburg, über den neuesten Clou am Messestandort Augsburg. Das Studio bietet durch den Green Screen in Kombination mit der installierten Talk-Zone zahlreiche Möglichkei-ten jedes Event möglichst individuell zu gestalten. Den Kunden steht ein attraktives Angebot an Komplettpaketen zur Verfügung, welche einfache und kundenfreundliche Umsetzungen garantieren – alle Leistungen aus einer Hand!


Die ersten virtuellen Veranstaltungen wurden bereits erfolgreich im neuen Green Screen Studio in der Messe Augsburg durchgeführt. Weitere Informationen und Buchungsanfragen unter www.messeaugsburg.de/messegelaende/go-virtuell


Über Messe Augsburg:

Die Messe Augsburg als drittgrößter Messeplatz in Bayern ist ein Wirtschaftsmotor mit Ausstrahlung weit über die Grenzen Bayerisch-Schwabens hinaus. Augsburg punktet mit einem bestens strukturierten und auch international gut erreichbaren Messegelände, persönlichem Service und dem Charme der zweitältesten Stadt Deutschlands. Die Messe Augsburg ist Full-Service-Partner für Messen und Events: 12 Hallen mit 48.000 m² Bruttofläche, 10.000 m² Freigelände, ein Tagungscenter, vier Eingangsbereiche, beste Verkehrsanbindung sowie 1.850 Parkplätze in unmittelbarer Nähe bieten eine Vielzahl an individuell planbaren Veranstaltungsmöglichkeiten. www.messeaugsburg.de

 


The OFF-GRID Expo + Conference has published its conference and exhibition program. In cooperation with the Alliance for Rural Electrification (ARE), it sets important impulses for the industry. This year, personal exchange will again be the focus of attention.

 

Augsburg, Germany. The conference program of the international expert event OFF-GRID Expo + Conference has been finalised: While some speakers will discuss the electrification of off-grid regions after the corona pandemic and innovative energy services for low-income communities on December 3, others will present innovations from small wind power research and practice on December 4. Afterwards, manufacturers of fuel cells, monitoring systems and storage systems will explain new solutions, trends and technologies for energy storage systems for rural electrification.


In addition to international speakers from associations, networks, universities, manufacturers and service providers, the Messe Augsburg has succeeded in attracting around 40 exhibitors and partners for the accompanying OFF-GRID Expo. These include, for example, the electronics company KATEK, the inverter and charge controller manufacturer Studer Innotec and the provider of autonomous power supply solutions Victron Energy.


Looking forward to personal contact


Bop Hopman, Sales Manager at Victron Energy, explains, ‘Especially in this special year we are pleased to present our new products to the international off-grid industry at our booth face to face. At the OEC TechDay, on the day before, we will explain how to use our new inverters and monitoring systems in practice. We are looking forward to exciting discussions!‘


Pablo Muñoz, Support & Marketing Manager at Studer Innotec, adds, ‘At our booth we will show the new three-phase hybrid inverter next3 to a professional audience for the first time. We will also present our new communication concept Open Studer, including Modus Communication for the Studer Xtender Family series. The OFF-GRID Expo + Conference offers us an excellent opportunity to present our new product developments despite the coronavirus pandemic. We hope for a lively exchange with our European customers. We are also looking for new contacts with companies and organisations that are active in the off-grid sector and looking for technical solutions for off-grid applications’.  


Interactive supporting programme


In addition to the trade fair and the conference, this year's event will again feature an interactive supporting programme with a hands-on workshop under the expert guidance of experienced installers, business speed dating for making quick acquaintances, an education mile with presentations from colleges and universities, and an OFF-GRID sale for bargain hunters.


Early bird discount until 15 October 2020


The tickets can be ordered via the website www.off-grid-expo.com/visitors/ticketshop. Until 15 Oct. 2020 there is an early bird discount on the conference tickets.


Comprehensive hygiene plan of the Augsburg Trade Fair


Thanks to the trade fair’s comprehensive hygiene plan, the organiser ensures that safety and hygiene standards are maintained in all program points and activities.


About the OFF-GRID Expo + Conference:


The OFF-GRID Expo + Conference is considered to be the most important off-grid event in the industry. More than 500 experts from Europe, Africa, North America, Asia and New Zealand met in Augsburg last year. The official partner of the event is the Alliance for Rural Electrification (ARE).


Further information, please see: www.off-grid-expo.com


Subscribe to our newsletter: www.off-grid-expo.com/contact/newsletter-registration-1

 


International event for self-sufficient power supply will take place in December

Augsburg. The specific industry platform OFF-GRID Expo + Conference has been firmly scheduled by exhibitors for 3 and 4 December. The TechDay on 2 December will provide deeper insights, offering visitors exclusive product and service training sessions.

 

OFF-GRID Conference: From small wind turbines to energy storage systems

COVID-19 will also be a topic in the conference programme: At the first session on 3 December, off-grid experts will hold a panel discussion on the current status of electrification in regions far from the grid and how to proceed after the pandemic. One of the panellists is Michael Schmidt, from the United Nations Industrial Development Organization (UNIDO). “The projects that are being initiated in Augsburg contribute directly to achieving the UN sustainability goals,” says Schmidt. The second session on the same day will focus on how small businesses in low-income communities can be provided with energy services and thus improve their own services.

 

On day two, the Federal Association of Small Wind Turbines will give practical tips on how to plan small wind turbines in challenging locations. The fourth session will deal with the technological details of energy storage systems and their significance for decentralised energy supply in rural regions.

 

ARE is the official conference partner

The international business association Alliance for Rural Electrification (ARE) is the official partner of the conference this year. ARE is the world's largest and leading association in the field of self-sufficient power generation with over 150 international members from around 50 countries; it aims to ensure that everyone in the world has access to secure, affordable and clean energy by 2030. It promotes a sustainable and decentralized energy industry and creates local jobs. To this end, it conducts studies, among others, on the topic of off-grid energy. The Messe Augsburg is a member of the association. This partnership clearly shows the way forward for the off-grid industry – Augsburg as a trade fairground will establish itself as Europe's leading trade fair location for this topic.

 

Safe exhibition days for visitors and exhibitors

The Messe Augsburg's hygiene plan fulfils all safety and hygiene standards set by the Bavarian Ministry of Economic Affairs, Regional Development and Energy.

 

Visitors will use a mobile phone ticket to enter the trade fair without having to make contact. As the exhibition grounds offer sufficient space, participants can easily maintain the minimum distance of 1.5 metres to each other. To prevent them from getting too close at the entrance and junctions, the fair has set up a route guidance system. Masks are compulsory for all participants.

“Thanks to our comprehensive hygiene plan, we can guarantee the safety of all participants and our employees. It is important to set an example even in these difficult times and to create an international meeting place for the industry to exchange ideas and communicate," says Lorenz A. Rau, Managing Director of Messe Augsburg.

 

The trade fair provides information about the measures on its website: www.messeaugsburg.de/en/company/about-us/responsibility

 

About the OFF-GRID Expo + Conference:

The OFF-GRID Expo + Conference is considered to be the most important off-grid event in the industry. More than 500 experts from Europe, Africa, North America, Asia and New Zealand met in Augsburg last year. The official partner of the event is the Alliance for Rural Electrification (ARE). The Augsburg exhibition grounds are conveniently located in the heart of Southern Germany – on the A8, B300, B2 and B17 motorways and between the international airports of Munich and Stuttgart.

 

Further information, please see: www.off-grid-expo.com

 


Pünktlich zum Messeherbst können mit der gestrigen Meldung des Bayerischen Staatsministeriums für Wirtschaft, Landesentwicklung und Energie ab 1. September 2020 wieder Messen und Kongresse in Bayern stattfinden. Die Messe Augsburg kann die vorgegebenen Sicherheits- und Hygienestandards gewährleisten. Ein bedeutender Schritt für die bayerische Messebranche zurück zur Normalität.


"Wir freuen uns sehr über die gestrige Mitteilung des Freistaats und auf einen ereignisreichen Messeherbst am Standort Augsburg" äußert sich Lorenz A. Rau, Geschäftsführer der Messe Augsburg, nachdem das Bayerische Staatsministerium die Regelungen zur Durchführung von Messen und Kongressen ab dem 01.09.2020 kommuniziert hat. Rau weist auf die Bedeutung der Messewirtschaft hin: "Messen sind als zentrale Marktplätze und Business-Plattformen unverzichtbar für eine schnelle Wiederbelebung der heimischen Wirtschaft. Besonders nach den letzten Monaten des Stillstands brauchen viele Industrien neue Impulse durch Messen und Kongresse."


Die Gesundheit und Sicherheit aller Beteiligten steht hierbei für den Messestandort Augsburg auch bei der Wiederaufnahme des Messebetriebs an erster Stelle. Die Messe Augsburg bietet den Partnern, Ausstellern und Besuchern auch in Corona-Zeiten ein sicheres Umfeld für ein Erfolg versprechendes Messegeschehen. Rau verweist hierbei auf ein umfangreiches Schutz- und Hygienekonzept: „Entstanden ist ein umfassender Hygienestandard für unsere Veranstaltungen, mit welchem wir auch große Messen und Kongresse abhalten können. Die Messe Augsburg bietet eine gute Infrastruktur, um durch das Schutz- und Hygienekonzept die Sicherheit und die Gesundheit aller Teilnehmer zu gewährleisten.“


Götz Beck, Geschäftsführer der Regio Augsburg Tourismus GmbH, betont die Bedeutung von Veranstaltungen für die regionale Hotellerie und Gastronomie: „Im regionalen Messe- und Kongressmarkt hat es in den letzten Jahren kontinuierlich Ausschläge nach oben gegeben. Die zunehmenden Aussteller- und Besucherzahlen, die im Stadtgebiet und im Umland übernachten und gleichzeitig die Gastronomie, den Einzelhandel und den ÖPNV ankurbeln, fallen seit Mitte März komplett weg. Die Veranstaltungen im Herbst sind für die gesamte Region enorm wichtig, nur so können Umsatzeinbußen für 2020 einigermaßen abgefedert werden.“


Über Messe Augsburg:

Die Messe Augsburg als drittgrößter Messeplatz in Bayern ist ein Wirtschaftsmotor mit Ausstrahlung weit über die Grenzen Bayerisch-Schwabens hinaus. Augsburg punktet mit einem bestens strukturierten und auch international gut erreichbaren Messegelände, persönlichem Service und dem Charme der zweitältesten Stadt Deutschlands. Die Messe Augsburg ist Full-Service-Partner für Messen und Events: 12 Hallen mit 48.000 m² Bruttofläche, 10.000 m² Freigelände, ein Tagungscenter, vier Eingangsbereiche, beste Verkehrsanbindung sowie 1.850 Parkplätze in unmittelbarer Nähe bieten eine Vielzahl an individuell planbaren Veranstaltungsmöglichkeiten. www.messeaugsburg.de

 


Pressemitteilung

Augsburg, den 04.03.2020


Die Weltleitmesse für Schleiftechnik wird vom ursprünglichen Termin 18. bis 21.03.2020 wegen der zunehmenden Verbreitung des Coronavirus (COVID-19) auf November 2020 verschoben.

Schnelle Entscheidungen

„Wir sind sehr froh darüber, dass wir so kurzfristig nach Bekanntwerden der Terminverschiebung einen passenden Ausweichtermin für die GrindTec in Augsburg ermöglichen konnten.“ sagt Lorenz A. Rau, Geschäftsführer der Messe Augsburg. „Für den neuen Termin im November mussten wir bereits terminierte Veranstaltungen und Messen verlegen, was uns in intensiven Abstimmungen mit den jeweiligen Veranstaltern gelungen ist. Ein großer Dank gilt hierbei allen Beteiligten, welche mit ihrer Flexibilität dazu beigetragen haben.“ so Rau weiter.

Gut für die heimische Wirtschaft – Ausweichtermin noch in 2020

Der noch in 2020 fixierte Ausweichtermin für eine der größten Messen am Messestandort ist wichtig für die Stadt Augsburg und für die gesamte Region. Eva Weber, Wirtschaftsreferentin der Stadt Augsburg, bewertet die schnellen Entscheidungen sehr positiv und weist auf die finanzielle Bedeutung hin: „Die Messe bringt in hohem Maße regionale, auswärtige und internationale Aussteller und Besucher mit viel Kaufkraft in die Region. Für Hotels, Gastronomie, Handwerk, Verkehr oder Einzelhandel sind Messen von diesem Format ein unverzichtbarer Wirtschaftsmotor. Entgegen erster Befürchtungen, die geplanten Umsätze für 2020 würden entfallen, verschieben sich diese nun von März auf November.“    

Über Messe Augsburg:

Die Messe Augsburg als drittgrößter Messeplatz in Bayern ist ein Wirtschaftsmotor mit Ausstrahlung weit über die Grenzen Bayerisch-Schwabens hinaus. Augsburg punktet mit einem bestens strukturierten und auch international gut erreichbaren Messegelände, persönlichem Service und dem Charme der zweitältesten Stadt Deutschlands. Die Messe Augsburg ist Full-Service-Partner für Messen und Events: 12 Hallen mit 48.000 m² Bruttofläche, 10.000 m² Freigelände, ein Tagungscenter, vier Eingangsbereiche, beste Verkehrsanbindung sowie 1.850 Parkplätze in unmittelbarer Nähe bieten eine Vielzahl an individuell planbaren Veranstaltungsmöglichkeiten. www.messeaugsburg.de


Pressemitteilung
 
Augsburg, den 02.03.2020


Die Gesundheit von Mitarbeitern, Besuchern, Ausstellern und Partnern steht für die Messe Augsburg an erster Stelle. Mit Blick auf das neuartige Coronavirus haben wir deshalb zahlreiche Maßnahmen ergriffen, um die Messeteilnehmer bestmöglich zu schützen. Alle Messen für den Monat März wurden verschoben. Die bevorstehenden Veranstaltungen werden im Einzelfall in enger Abstimmung mit allen Beteiligten geprüft.


Coronavirus: Vorkehrungen

Nach gegenwärtigen Informationen des Robert-Koch-Instituts schätzen die Experten die Gefahr für die Gesundheit der Bevölkerung in Deutschland als mäßig ein. Die medizinischen Einrichtungen auf dem Messegelände sind stets auf dem aktuellen Informationsstand und vorbereitet. Trotzdem beobachten wir die derzeitige Entwicklung sehr aufmerksam und stehen hierzu in direktem Kontakt mit den Behörden.

Zusätzlich zum gewohnt hohen Standard an Hygiene, Sicherheit und medizinischer Versorgung haben wir weitere Hygienemaßnahmen veranlasst, wie zum Beispiel die Erhöhung der Reinigungsintervalle für Waschräume, Toiletten und Kontaktflächen an Türen und Treppen und die Aufstellung zusätzlicher Händedesinfektionsmittelspender für Gäste, Mitarbeiter und Partner. Darüber hinaus stehen die Messeveranstalter bei der Durchführung von Messen in enger Abstimmung mit den zuständigen Gesundheitsbehörden und setzen entsprechende Empfehlungen und Anweisungen der Behörden um.


Laufende Messen und Veranstaltungen

Alle terminierten Messen für den Monat März werden in Abstimmung mit den Veranstaltern verschoben. Für den ursprünglich Ende Februar geplanten „Sonepar Partnertreff“ wurde bereits ein Ersatztermin gefunden: der Partnertreff wird im Rahmen des „Sonepar Herbstforums“ von 16. bis 18. Oktober 2020 in der Messe Augsburg stattfinden. Die für 18. bis 21. März angesetzte „GrindTec“ wird voraussichtlich auf November verschoben; die Messe Augsburg befindet sich hierzu aktuell in Abstimmung mit dem Veranstalter AFAG Messen und Ausstellungen GmbH.

Die geplanten Konzerte und Veranstaltungen für die kommenden Wochen werden im Einzelfall geprüft. Hierzu steht die Messe Augsburg im engen Austausch mit allen offiziellen Behörden und Institutionen. Tagesaktuelle Informationen zu den einzelnen Veranstaltungen finden Sie im Veranstaltungskalender unter www.messeaugsburg.de. Für detaillierte Rückfragen zu den einzelnen Veranstaltungen bitten wir um direkte Kontaktaufnahme mit dem jeweiligen Veranstalter.

Über Messe Augsburg:


Die Messe Augsburg als drittgrößter Messeplatz in Bayern ist ein Wirtschaftsmotor mit Ausstrahlung weit über die Grenzen Bayerisch-Schwabens hinaus. Augsburg punktet mit einem bestens strukturierten und auch international gut erreichbaren Messegelände, persönlichem Service und dem Charme der zweitältesten Stadt Deutschlands. Die Messe Augsburg ist Full-Service-Partner für Messen und Events: 12 Hallen mit 48.000 m² Bruttofläche, 10.000 m² Freigelände, ein Tagungscenter, vier Eingangsbereiche, beste Verkehrsanbindung sowie 1.850 Parkplätze in unmittelbarer Nähe bieten eine Vielzahl an individuell planbaren Veranstaltungsmöglichkeiten. www.messeaugsburg.de


07 February 2020

Next international Off-Grid event to be held in November

Augsburg. At the beginning of February, managing director of Messe Augsburg Thomas Schmidt-Tancredi and Phaesun managing director Tobias Zwirner handed over the proceeds from donated Off-Grid products to Dr Ulrich Markmiller from ARCHEMED - Doctors for Children in Need.

In addition to Phaesun products, manufacturers German Offgrid Power and Studer Innotec also donated products, thus generating the donation together with Messe Augsburg, the organisers of Off-Grid Sales. The products were sold last year during the Off-Grid Experts Workshop in Augsburg. “We are delighted that with the proceeds we can support ARCHEMED’s humanitarian aid in Eritrea”, explains Phaesun managing director Tobias Zwirner. The sale raised a total of 1,000 euros.

About ARCHEMED – Ärzte für Kinder in Not e.V.:


The non-profit association ARCHEMED - Ärzte für Kinder in Not e.V. was founded by Dr Peter Schwidtal in the German county town of Soest in 2010. Its overriding aim is to improve the lives of children in Eritrea by providing medical and humanitarian aid. The numerous projects it supports and the clinic buildings it finances ensure that the Eritrean children (and thus also their families) receive sustainable aid. Volunteer teams of doctors, nurses and technicians work to this end on site in Eritrea: not only in the capital Asmara, but in the meantime also in four additional provincial hospitals. As well as a broad range of surgical and non-surgical procedures, their core competence is in perinatal medicine, i.e. safe birth support and care of new-born and premature babies. ARCHEMED also sees its mission in the sustainable and consistent training of local doctors and nurses in hands-on patient treatment, i.e. training where it is needed, so that such knowledge transfer will, in the long term, make ARCHEMED’s further involvement superfluous.

OFF-GRID Expo + Conference

This year, the international event for self-sufficient power supply will take place on 5 and 6 November under the new name OFF-GRID Expo + Conference. The day before, participants can attend product training sessions at a special TechDay. The OFF-GRID Conference will take place parallel to the exhibition and the interactive supporting programme with hands-on workshop, speed dating and after-show event. Here, experts will explain the latest trends and present project examples from the fields of mini and micro-grids, system design and electricity storage as well as solar, wind and hydro power.
The OFF-GRID Expo + Conference is aimed at all players involved with self-sufficient power supply - including industry, tradesmen, installers, dealers or project planners, employees of aid organisations, universities or public administration.

There will of course be an off-grid sale again this year. Up-to-date information is provided by the newsletter, which you can subscribe to at https://www.off-grid-expo.com/contact/newsletter-registration/

About the OFF-GRID Expo + Conference

The OFF-GRID Expo + Conference is regarded as the most important off-grid event in the industry. Over 450 experts from Europe, Africa, North America, Asia and New Zealand recently gathered in Augsburg. Official partner of the event is the Alliance for Rural Electrification (ARE). The Augsburg exhibition grounds are conveniently located in the heart of southern Germany – on the A8, B300, B2 and B17 motorways, and between the Munich and Stuttgart international airports.

Further information:
www.off-grid-expo.com


Photo: Messe Augsburg / Photographer: Siegfried Kerpf

Photo: Messe Augsburg / Photographer: Siegfried Kerpf

Augsburg, January 21, 2020: the 2020 JAGEN UND FISCHEN trade fair surpassed the previous year in every respect. Southern Germany's most successful expo for hunting, fishing as well as sport and amateur shooting and archery closed on January 19, 2020 with 370 exhibitors, 5,000 square meters of additional space and 7% more visitors compared to 2019! The expanded concept of the AUGSBOW was enthusiastically received by exhibitors and visitors alike.

A major attraction in Southern Germany

The future also looks incredibly positive; for the first time, the two hunting associations from Baden-Württemberg and Bavaria closed the show together. Dr. Erhard Jauch, General Manager of the Landesjagdverband Baden-Württemberg e.V. (Baden-Württemberg state hunting association) was extremely happy with the enthusiastic response, the crowds of visitors from Baden-Württemberg, the organization, the fascinating exchanges and efficient coordination with the Bayerischer Jagdverband e.V. (Bavarian hunting association).

Over 100 exhibitors registered for 2021 at this year’s fair. “We had a large number of very interested visitors to the stand, and the JAGEN UND FISCHEN show is growing every year and attracting more visitors and exhibitors”, is how Oswald Prinz explained his reason for signing up early for 2021. Maximilian Scherrle from the Ulm-based company Krieghoff was amazed by the top-class crowd and the absorbing discussions, and will also be attending again next year.

Highlights

The traditional spectacular shows of the partners and associations once again proved a highlight not only for hunters and anglers, but for families and nature-lovers too. The Augsburger Jägervereinigung e.V. (Augsburg hunters association) lured visitors to the fascinating world of the night forest with its active, and often shy, residents. The special exhibition by the anglers featured exciting local fish species in large exhibition tanks. Visitors were also able to enjoy the sight of an otter making its new home. Another central theme was the famous canals and streams in the city of Augsburg, which were designated a UNESCO World Heritage Site in 2019. The angler’s certificate proved extremely popular, and fly fishermen rediscovered their passion for this special angling sport during casting demonstrations, with many brave visitors also trying it out. “Our target audience was definitely very interested in our products at the show, which is why I’m pretty sure we’ll be back again next year”, said Julian Kellermann from Umarex.

The first Ladies’ Passion fashion show attracted more customers to the stands of numerous exhibitors and Sebastian Woestmeyer, Marketing Manager of JÄGER magazine and Jäger Prime, was amazed at the inrush. This prompted him to offer the project team the media partnership and the organization of the stage events again for the 2021 event.

The cooking demonstrations provided by the game and fish chefs thrilled visitors with culinary delights, while the Böller gun shooters und hunting horn players provided an impressive acoustic backdrop, and the demonstrations of the hunting dogs being put through their paces in hall 4 were packed out. The hunters were surprised at the diversity and number of families at the fair. Birds of prey were admired at the flying show both on the stage and at the falconer’s stand. The renowned experts in the angling forum attracted extremely attentive audiences and a forum that was permanently full to capacity.

Sport shooters and archers


The Oberpfälzer Schützenbund e.V. (Upper Palatinate shooting association) and the Badische Sportschützenverband e.V. (Baden sport shooting association) attended the fair for the first time, and both Franz Brunner, President of the Oberpfälzer Schützenbund and Dominic Merz, the regional youth leader of the Badische Sportschützenbund e.V., were thrilled with their first show, praising the excellent organization. These two associations will now join forces with the Bayerischer Sportschützenbund e.V. (Bavarian sport shooting association) and the Gau Augsburg, an association of sports shooters in Augsburg, to develop this event further.

A final of the Bayerische Meisterschaften Bogen (Bavarian archery championships) of the Olympic disciplines men’s and women’s recurve and the men’s and women’s compound event was held in the hall for the first time. Two national records were set here by the women’s compound team as well as in the individual competition in the compound youth class. On the Sunday of the fair, archers in the master, senior, junior and youth classes gave an archery demonstration with traditional, recurve and compound bows, where around 500 of the best archers in Bavaria took part and entertained the enthusiastic spectators. All the officials and the ‘1. Landesschützenmeister’ (top national shooting master) Christian Kühn from the Bayerischer Sportschützenbund e.V. were impressed not only by the faultless organization, but also by the enthralled crowds of spectators. The Oberpfälzer Schützenbund with the ‘Eichenlaub’ (oak leaf) team from Saltendorf (1. Bundesliga Luftgewehr (national league division 1, air rifle)) and the ‘Auerhahn’ (wood grouse) team from Steinberg (2. Bundesliga Luftpistole (national league division 2, air pistol)) entered two strong sides into the competition in hall 4, where spectators enjoyed the thrill of looking at close proximity over the shoulders of the competitors as they took aim.

AUGSBOW trade fair


The exhibitors in the arched hall were overwhelmed by the number of visitors at the weekend and were extremely pleased. “The great feature of AUGSBOW is that it attracts large numbers of visitors who are eager to buy products and so our turnover increases year on year. For us, AUGSBOW is the most profitable archery fair in terms of sales in the German-speaking regions”, said a delighted Uwe Beier from Beier Distribution. Helge Clauß, Media Coordinator at the Deutscher Bogenjagd Verband e.V. (German bow hunting association) was very impressed by the large number of interested visitors and he too was very pleased with his association’s first appearance at the show.

The next JAGEN UND FISCHEN expo will be held from January 21-24, 2021.

More comments from exhibitors


We were delighted! Everything just works like clockwork here, including the organization.
Beatrix Bauer and Patrick Schmidt, Frankonia

JAGEN UND FISCHEN is our most important trade fair in Southern Germany of the year. We were completely satisfied again this year, and are certainly coming back in 2021.
Uli Beyer, Angel-Ussat

We are completely satisfied, and the show is extremely well organized.
Philipp Cachée, Nitehog

The customers were wonderful, the location was good and the sales were great! We’re very happy.
Georg Mandryka, STORM MG

We’ve already signed up for 2021, because we’re so satisfied with how the whole show is run.
Tom A. Kemmler, AKM Angel- und Ködermarkt

The visitors were fantastic, we’re utterly thrilled and couldn’t be more satisfied.
Markus Kunter, Markus Kunter Fly Fishing School


More information:
www.jagenundfischen.de
www.augsbow.de
www.instagram.com/jagenundfischen_messeaugsburg
www.facebook.com/jagenundfischen
www.facebook.com/augsbow


Printable photos:
www.jagenundfischen.de/fuer-journalisten/pressefotos